Przerobienie, konwersja roweru tradycyjnego na elektryczny.
Potrafię zrobić taką konwersję tak żeby rower był bezpieczny i nadal estetyczny. Montując zestaw napędowy szczególną uwagę zwracam na bezpieczne i stabilne zamontowanie baterii oraz staranne ułożenie całej instalacji elektrycznej na rowerze zapewniające bezawaryjne działanie. Aby przerobienie, konwersja roweru na elektryczny była najbardziej efektywna, używam zestawów oraz akumulatorów od Polskich, sprawdzonych dystrybutorów.
Posiadam testowe rowery przerobione na elektryczne.
Galeria zdjęć rowerów na końcu wpisu.
Ich przewagą nad konstrukcjami fabrycznymi jest przystępna cena i świetne osiągi, minusem bardziej surowy wygląd od rowerów elektrycznych fabrycznych.
Jeśli myślisz o rowerze elektrycznym, zanim go kupisz koniecznie mnie odwiedź,
Jeśli nie myślisz o rowerze elektrycznym, zapraszam, może zmienisz zdanie.
Jestem wrogiem stereotypów i obiegowych opinii, również tych o rowerach elektrycznych. Najlepszą metodą weryfikacji jest wizyta w moim serwisie. Chętnie omówię i pokaże zasadę działania tego typu pojazdów. Rowery elektryczne nie są jedynie dla osób starszych, każdy z nas wcześniej czy później będzie miał taki rower.
Silniki do rowerów elektrycznych z grubsza dzielą się na dwa typy:
Typ pierwszy:
Silniki w kole „hub drive” ciężkie ale pancerne i skuteczne jak lokomotywa, idealne na duże dystansy po w miarę równych drogach, sprawdzą się w rowerach użytkowych. Dają stałą moc na koło regulowaną jedynie stopniem wspomagania (prądem). Rozwiązanie polecane na dojazdy do pracy lub pracę w dostawach. Nie angażują do wspomagania roweru łańcucha co wpływa pozytywnie na jego trwałość. Przy odpowiednim balansie mocy i pojemności baterii można uzyskać duży zasięg bez utraty osiągów.
Polecana marka MXUS, silniki tej marki napędzają większość mocnych pojazdów w Polsce.
Polski dystrybutor, dostępne części, gwarancja.
Typ drugi:
Silniki centralne „mid drive” dające bardziej rowerowe odczucia podczas jazdy, bardziej motywują do samodzielnego pedałowania, moc na koło, przekazywana jest łańcuchem i łatwiej dozować ją zmieniając biegi oraz tryby wspomagania. Rower ma lepiej rozłożoną masę i lepiej prowadzi się w terenie. Bez problemu podjedziemy pod strome wzniesienia nie przegrzewając silnika
Polecana marka w klasie budget BAFANG czyli dobry i sprawdzony klasyk. Trwałe rozwiązanie sprawdzone w turystyce, świetnie sprawdza się w terenie i nie boi się stromych podjazdów.
Dla bardziej wymagających rowerzystów polecam silniki wyposażone w czujnik nacisku marki CYC-MOTORS czyli najlepszy zestaw do konwersji. Są to zestawy prawie idealne, ich jedyną wadą jest wysoka cena, ale wsiadając na rower z takim silnikiem szybko zapominamy ile kosztował, bo jazda nim to czysta poezja !
Zasilanie zestawu:
Żaden silnik nie zadziała bez porządnej baterii (akumulatora), ja preferuję baterie z możliwością szybkiego demontażu, mocowane w miejsce bidonu lub na bagażnik. Takie rozwiązanie ułatwia codzienne ładowanie, a pojemność takiego akumulatora pozwala pokonać dystans nawet stu kilometrów na jednym ładowaniu.
Każdy akumulator posiada w zestawie dedykowaną ładowarkę gwarantującą bezpieczne użytkowanie.
Do budowy rowerów elektrycznych używam akumulatorów polskiej produkcji od firmy z wieloletnim doświadczeniem budującej akumulatory bidonowe oraz pakiety do bardzo mocnych pojazdów elektrycznych.













